söndag 7 oktober 2012

vi två.



Idag för sex år sen träffades jag och min kille för första gången. Jag var tjugo, hade precis börjat plugga i Växjö och hade flyttat in i min egna studentetta med eget litet kök och badrum. Jag var helt inställd på att NU skulle mitt galna vilda singelliv börja. Tji fick jag.
Just den kvällen var vi ute på kafe deluxe i stan och på dansgolvet såg jag en lång kille som dansade helt knäppt mot mig och jag blev fast. Sen hånglade vi resten av kvällen och efter lite förvecklingar hit och dit blev vi ihop. Under de här sex åren har vi haft distansförhållanden, vi har haft inte mindre än fyra lägenheter ihop, två katter, hånglat längst upp i Eiffeltornet, bråkat, hånglat ännu mer och förlovat oss vid ett slott.
Och nu är vi föräldrar. Inte längre bara vi två utan vi har skapat en liten familj och jag kan inte tänka mig en bättre pappa eller partner för den delen att leva tillsammans med. För efter sex år är han fortfarande den roligaste jag vet och min bästa vän. Jag älskar att han är min och jag är hans och att vi fortfarande är vi två.

För två år sen. We´ve come a long way baby.

2 kommentarer:

  1. Grattis till er! Det är fantastiskt att ha hittat locket till sin kastrull som man säger i brasilien ;) kram

    SvaraRadera