måndag 1 oktober 2012

den stora bokutmaningen.


Inte okej. Har tittat igenom vad jag läst de senaste månaderna och under det senaste halvåret har jag förutom att ha läst bloggar, vi föräldrar och hemska forumtrådar på familjeliv bara läst ut en enda bok: fifty shades of grey. Jag skäms ihjäl. Jag brukade ju läsa mycket innan, och bra böcker också för den delen (fifty shades var inte bra, underhållande och porrig ja, men inte inte bra).
Så nu ska det bli bättring. På Lovisas blogg läser hon två böcker i månaden. Okej, den ambitionen har jag inte för tillfället men en bok i månaden borde jag kunna läsa ut.
Så: ge mig boktips! Böcker jag gillar är Vindens skugga, The secret history, Fördjupade studier i katastroffysik, allt av Ian McEwan, Never let me go och liknande.
Men ge mig alla tips ni kan komma på! Nu kör vi, en bok (minst!) i månaden!



1 kommentar:

  1. Jag gillar Dorian Grays porträtt av Oscar Wilde. Och väntar och väntar och väntar på att det ska bli min tur i bibblans oändliga kö till Caitlin Morans Konsten att vara kvinna.

    SvaraRadera