onsdag 10 oktober 2012

tröttobert.

Idag är vi rätt sega här hemma. Ja, inte Vilgot då men jag känner mig helt slut idag. Vi har haft några nätter nu när Vilgot har börjat sova sämre och sämre för varje natt och vi vet inte riktigt vad vi ska göra. Innan somnade Vilgot vid sjutiden för att vakna en eller två gånger för en snabb matning och sen var det bara att lägga tillbaka honom i sängen där han somnade direkt. Inte nu längre.

Han vill fortfarande lägga sig vid sju, då gnuggar han sig i ögonen och börjar gnälla. Sen vaknar han kanske varannan timme natten igenom. Ibland vill han äta, annars är det bara att vagga honom i evigheter tills han däckar. I natt fick han ligga bredvid mig för jag pallade inte gå upp och ner hela tiden men det blev bara ännu jobbigare. För det första ligger han och bökar och sparkar natten igenom och sen är ju amningen allt annat än behaglig när man ligger ner tycker jag. Alltså blev det inte många timmars sömn i natt. Gäsp.

Hoppas det vänder snart och att vi alla får sova nätterna igenom. Det vore himmelskt…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar