lördag 6 oktober 2012

the perks of being a wallflower.



Jag älskar high school-filmer. Älskade dem när jag var liten (Breakfast Club, Sixteen Candles), när jag var tonåring (10 orsaker att hata dig, Mean Girls) och nu när jag är snart på gränsen till tant.  Jag älskar utbölingarna, de alternativa ( Kat i 10 orsaker, Janis i Mean Girls), det är ju de som är intressanta. De populära är alltid tråkiga, precis som i verkligheten.
En film jag ser fram emot är The perks of being a wallflower som tydligen ska bygga på en rätt bra bok med samma namn. Den handlar om Charlie som ska börja high school och är rädd att han inte ska få några kompisar men sen börjar han hänga med “the misfits” som självklart verkar sådär härligt alternativa och crazy som man bara är i en amerikansk high school-indie film. I alla fall verkar den rätt rolig och fin.

Och för att Janis Ian i Mean Girls är så jäkla bra:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar