söndag 16 september 2012

16 september. Ett litet jubileum.

Idag för exakt ett år sen köpte jag ett graviditetstest nere på apoteket vid Östermalmstorg. Detta var det fjärde testet jag nånsin hade köpt, de tre andra hade jag köpt vid andra tillfällen, år innan och de hade alla varit negativa vilket både hade varit en lättnad och en stor sorg. Men just det här testet visste jag redan när jag köpte det att det skulle vara positivt.
Jag hade varit på konferens uppe i fjällen några dagar och kände på mig att nåt var på gång. Det molade i magen och kändes bara väldigt främmande. Jag tog det lugnt med alkoholen, drack bara nåt glas vin och hoppades innerst inne att det fanns något inne i min mage. Konferensen tog slut och jag åkte hem. Det var en fredag och jag köpte testet. Jag hade hintat till min kille att det kanske var nåt på g och så fort jag kom hem gick jag in på toaletten och gjorde testet.
Vi väntade fem minuter, de längsta minuterna i mitt liv och sen sa jag att du får kolla, jag vågar inte. Jag vågade inte för jag trodde nog det skulle vara negativt trots allt. Min kille gick och kollade på testet och sen gjorde han tummen upp. Vi skulle ha en bebis. Vi var inte längre bara vi två utan vi var tre nu, en liten familj.
Och det var idag för exakt ett år sen.

1 kommentar:

  1. Vad fint! Kommer heller aldrig glömma när jag kissade på stickan & det var positivt. även jag "visste" innan att det skulle vara positiv men var också supernervös. Det lär man ju minnas resten av livet :)

    SvaraRadera