tisdag 5 mars 2013

två tips och en fet varning.

Om ni har lite tid över och vill titta på nån film eller serie är detta er lyckodag! Förutom att ha tittat på Breaking Bad typ dygnet runt här hemma har vi även hunnit med att se en film, en seriepremiär och sen har jag återupptäckt en serie. Så här kommer lite tips och en röd flagg-varning till er:

Argo

Vann bästa film på Oscarsgalan för nån vecka sen. Himla bra men jag vet inte om det var den bästa filmen av de nominerade (silver linings playbook!). Bygger i alla fall på verkliga händelser och berättar historien om gisslankrisen i Iran i slutet av 70-talet där sex amerikanska ambassadarbetare gömde sig i Iran och hur CIA fick ut dem genom att utge sig för att vara ett filmteam som skulle spela in en sci-fi-film i landet. En helt fantastisk historia egentligen och filmen är spännande. Mycket sevärd! Stort plus för snygga 70-talskläder och en snygg (!) Ben Affleck. Det har ju inte hänt sen typ Will Hunting.



The Walking Dead (säsong 3)

Jag började följa Walking dead när första säsongen kom ut. Tyckte den var helt okej, men blev inte direkt fast. Sen läste jag för några veckor sen en hyllande text om den senaste säsongen och beslöt mig för att kolla ikapp och se om den blev nåt att ha. Och JA för fan vad bra den börjar bli. Jag älskar iofs både zombier och postapokalyptiska grejer men satan i gatan vad spännande den har blivit. Och även här: snygga män att titta på.



Och sen en fet varning: Vikings

Ny serie som handlar om vikingarna. Ja, vet inte riktigt mer vad man ska skriva. Lökig dialog, dåliga skådisar och typ det tråkigaste pilotavsnittet jag nånsin sett. INGET hände ju. Nej, inte ens en Gustaf Skarsgård som går “full retard” (tropic thunder) kan rädda det här haveriet. Riktigt kasst. Och nej, inte så många snygga män att titta på. Det ser mest ut som Hem till Midgård.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar