måndag 11 mars 2013

En liten lista för idag.

Hur har din dag varit?
Helt okej måste jag säga. Vaknade sex av en väldigt pigg bebis men efter lite välling och mys somnade han om och jag kunde titta på både Girls och Walking Dead i sängen. Sen gick vi och storhandlade och nu har jag kollat Seinfeld, druckit kaffe och lekt med bebben. Hela lägenheten badar just nu i ljus vilket är awesome!
Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Om jag hade varit en kille hade jag fått heta Jonatan. Rebecca tror jag alltid var förstaalternativet på mig dock.
Vilket är ditt största beroende?
Socker. Oboy och lösgodis  (lakrits) är mitt knark. Köper jag en lösgodispåse är den borta inom max två timmar. Har aldrig förstått hur människor kan SPARA godis i skafferiet. Oboy får jag inte ens köpa längre, ett paket är borta inom en vecka kanske.
Vad gör du när ingen annan ser?

Smygäter godis, spelar mobilspel och sjunger för mig själv.
Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?
Vika torr tvätt och hänga upp blöt nytvättad tvätt. Terapi.
Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Hmm, bipolär kanske? Bli lite härligt manisk för att då och då sjunka ner i djupa depressioner. Nej men ärligt, vilken hemsk fråga egentligen.
Vad beställer du på krogen?
Gud det var så länge sen! Det brukar bli en öl, white russian eller så får bartendern överraska mig med en sur drink. Senaste gången jag var ute beställde jag dock in en whiskeydrink, det var supergott.
Vilken är din största skräck?

Att något ska hända Vilgot. Kan inte tänka mig något värre.
Hur gör man för att ragga på dig?
Ja, nu är jag ju inte singel längre men om jag var det raggar man bäst på mig genom att vara rolig, lite smånördig och genom att kunna driva med sig själv. Man får gärna ha fina armar också.
Vad har du funderat över på sistone?
Hösten. Vad jag ska göra då och hur det kommer gå för Vilgot på förskolan och såna grejer.
Vad var det konstigaste som hände i helgen?
Att vi satt och tittade ett gäng på Mello och då jag inte har sett en enda delfinal hade jag noll förväntningar. Det konstigaste var att jag på allvar tyckte Sean banan var bäst. Himla dålig final, en av de svagaste jag sett.
När skäms du?
När jag glömmer bort namn, ansikten eller att jag träffat personen ifråga innan. Har världens sämsta ansiktsminne och namn ska vi bara inte prata om!
Vem är den mest kända människa du talat med?
Lasse Berghagen! Sålde en grillkorv och snus till honom när jag sommarjobbade i en korvkiosk. Det ansiktet kände jag igen!
Vilket uttryck använder du lite för ofta?
”Liksom”, “Asså” och “menguuuud” är favoriterna för tillfället.

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Eh, kommer inte på nån bara för det.
Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Jag är så fruktansvärd dålig på att hålla ordning och plocka in mina kläder. Det ligger kläder ÖVERALLT i lägenheten och jag hittar aldrig de kläder jag ska ha på mig. Har bara svarta paltor nästan och lycka till med att hitta mitt enda par termoleggings…
Vad gör du när du är ledsen?
Gråter, ältar och håller det inom mig tills jag bara exploderar ut det. Inte helt sunt va?
Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
En blommig klänning med en snurrvänlig kjol och ett par converse till det. Kanske en skinnjacka till om det blir kallt också.
Har du någon gång slagit någon?
En örfil här och där men jag har än så länge aldrig varit inblandad i en riktig fight. Hoppas jag slipper det också!
Vad ser du fram emot just nu?
Påsk! Då åker vi hem till Småland i en hel vecka (!) och ska bara äta god mat, hänga med familj och vänner hoppas jag! Saknar Smålandsluften!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar