fredag 8 februari 2013

Min vecka i TV-serier.

Mina vardagsmorgnar ser nästan alltid likadana ut. Vilgot vaknar vid halv åtta-åtta och då pussas och kramas vi lite och sen får han äta frukost. När han är klar sen brukar han sitta och plocka lite med lite smörgås eller så sitter han vid golvet bredvid mig och leker lite själv. Då har jag min frukoststund och under vardagarna finns det nästan alltid nåt nytt avsnitt av en av alla de serier jag följer att titta på. 25 min sitcom varje morgon, lite egentid men ändå inte eftersom Vilgot är med mig. Jag älskar den här lilla stunden, att få äta frukost i lugn och ro och sen småfnissa lite innan jag sen tar itu med dagen. Så här är den, min vecka i TV-serier:

Måndag

Girls

Briljant såklart och den andra säsongen levererar. Lena Dunham är fantastisk och det är lite tröttsamt eftersom ALLA tycker ju det men det stämmer ju! Bra sätt att börja veckan på.

Tisdag

How I Met Your Mother.

Den här säsongen är väl sådär och det ska faktiskt bli väldigt skönt att nästa säsong blir den sista för nu orkar man nästan inte bry sig längre om vem morsan till Teds barn är. Serien har tappat det lite tyvärr och jag ser den nästan mest pliktskyldigt, även om Robin Sparkles återkomst i senaste avsnittet var rätt skoj.

Onsdag

New Girl

Serien jag i början inte alls tyckte om. Jag var inte imponerad det minsta och tyckte mest att Jess var irriterande, trots att det var husguden Zooey Deschanel! Men serien växte på mig och nu är det en av de roligaste och smartaste, mycket tack vare Schmitty. En av de roligaste seriekaraktärerna någonsin.

Torsdag

Modern Family

Inte den mest kreddiga eller hipster-kompatibla serien men det är den serien som får mig att skratta högst. Man tänker inte så värst mycket utan skrattar mest med magen vilket egentligen är väl det yttersta beviset på att det är en riktigt bra komediserie? Jag fastnade redan vid första avsnittet när Cam skulle med hjälp av Lejon Kungen-soundtracket deklamera att de skulle adoptera och nu är jag helt fast.

Fredag

Big Bang Theory

Ännu en serie jag inte alls tyckte om i början. MEN, när de började fokusera mer på tjejerna i serien och introducerade Amy Farrah Fowler (Blossom!!!) började den bli intressant. Skojig och en av de serier jag och M kollar på ihop.

Community


Knäppaste och bästa serien som hade premiär igår och därför har jag inte sett senaste avsnittet än! Får dock hålla mig till ikväll då M älskar den nästan lika mycket som jag gör. Har ni inte sett den, kolla in för guds skull!

Japp, det var min TV-vecka. Man kan ju tro jag inte gör annat än att titta på tv... Nu ska jag se om Vilgot behagar vakna snart. Han har sovit från 19 igår till 9 imorse! *håller tummarna över att det inte är en engångsföreteelse*

Trevlig fredag på er!

2 kommentarer:

  1. Jag håller typ med om allt du skriver och givetvis denna gången också. Min vecka ser typ exakt likadan ut, fast plus Cougar Town på onsdagar!

    Modern Family är verkligen underbart bra. Jag har precis tittat igenom alla säsongerna och jag fullkomligt älskar det.

    SvaraRadera
  2. åh cougar town har jag inte riktigt gett en chans känner jag, jag älskar ju courtney cox så det kan nog vara värt att kolla in!

    SvaraRadera