onsdag 30 januari 2013

60 svar.

1. Hur gammal är du?

27 jordsnurr.
2. Hur gammal känner du dig?

Det beror på. Ibland känner jag mig som 12, andra dagar som 50.

3. Vad har du gjort i dag?

Har inte hunnit med så mycket än, ätit frukost, lekt med Vilgot, skypat lite, diskat.

4. Vilken film såg du senast?

Magic Mike. Manliga strippor+Matthew McConaughey =två av de saker jag inte tycker om. Filmen var dock helt okej men inget mästerverk direkt.

5. Vem ringde du senast?

Mor och Far på Skype.

6. Är du besatt av någonting?

Jodå rätt mycket, för tillfället: Pinterest, Breaking Bad och att försöka få till de perfekta hallongrottorna.

7. Är du rädd för blod?

Njae inte direkt men det är väl inte en favorit.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?

Mitt vardagsrum/matsal/tv-rum och lyssnar på Vilgot som ligger inne och jollrar sig till sömns hoppas jag…

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?

Göran Persson, Olof Palme, Per Albin Hansson, Torbjörn Fälldin och Ingvar Carlsson.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?

Nope, men det är verkligen de enda jag kan komma på. Tur att det inte efterfrågades sex stycken…

11. Vilken färg är dominerande i din garderob?

Svart och blommigt.
12. När vaknade du i dag?

Klockan åtta. En liten sovmorgon med andra ord.

13. Vilken är din favorithögtid?

Gillar inte högtider så värst mycket. Blir för det mesta en massa press, stress och höga förväntningar (läs:nyår och midsommar). Om jag måste välja en väljer jag Lucia för då fyller jag år och man får alltid äta hur mycket lussebullar och pepparkakor som finns.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?

Just nu skulle jag vilja ligga på en strand i Karibien nånstans med en paraplydrink i ena handen och en bok i den andra samtidigt som Vilgot leker med familj och vänner nere vid vattenbrynet. Åh ge mig plusgrader NU.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?

Väldigt svårt, har liksom inte rest så himla mycket. Om jag måste säga nåt säger jag Vislanda i Småland. Där finns inget för mig.

16. Hur vill du tillbringa din pension?

Åh jag vill bara ta det lugnt. Baka kakor, sticka, lösa korsord, klappa katter, leka med barnbarnen och plöja igenom alla mina älsklingsserier en sista gång. Chilla så mycket som möjligt.

17. Vad lyssnar du på just nu?

Jag försöker lyssna på lite ny musik, försöker få tillbaka mitt musikintresse men det slutar bara med att jag lyssnar på Babblarna. Men åh, sen har jag ju upptäckt Alabama Shakes, riktigt bra band, speciellt låten Always alright!

18. Har du någon gång brutit ett ben?

Nej tack och lov.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? 

Pasta, Oboy, Knäckebröd, Strössel och nåt riktigt gott bröd.

20. Vem är din favoritkändis?

För tillfället är jag så himla kär i Jennifer Lawrence.

21. Vad är du på för humör just nu?

Kroniskt trött. 

22. Vilka världsdelar har du varit i?

Europa. Vill hemskt gärna till Asien (JAPAN) och Nordamerika (SAN FRANCISCO).

23. Snarkar du?

Nope. Pratar dock och mumlar.

24. Vilka yrken har du provat på?

Postsorterare, receptionist, bildelsförsäljare, korvgubbe och lärare.

25. Hur går du helst klädd?

Strumpbyxor och en blommig klänning.

26. Vilket stjärntecken är du född i?

Skytt ftw.

27. Vilket är ditt favoritgodis?

Lakrits, Turkisk Peber. Kan i princip äta hur mycket av det som helst.
28. Vad sa du senast?

Oj minns inte. Var över en timme sedan jag öppnade munnen.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?

Svenska och SO. Också det jag undervisar i nu…

30. Vad har du på dig just nu?

Pyjamasbyxor och tisha.

31. Vilken är din favoritaffär?

Urban Outfitters här i Sthlm, annars gillar jag Börjes i Tingsryd (woho) och typ alla City Gross som finns. Kan gå där inne i evigheter.

32. Vad har du för storlek i kläder?

Det beror på. Men M måste jag nog säga.

33. Vad har du i dina fickor?

Hörlurare, lypsyl, använda våtservetter. Fräscht värre. Det finns förmodligen torkat bebissnor på dem också.

34. Vad köpte du senast?

Mc Feast och company. Det var inte gott.

35. Hur många gånger har du flyttat?

Flyttade första gången när jag var arton till Lund, Smålands nation. Där bodde jag ett år, sen flyttade jag hem och sen till en liten studentlägenhet i Växjö. Sen flyttade jag ihop med M i hans trashiga lägenhet i Dalbo i Växjö. Sen flyttade vi till en stor trea i Teleborg i Växjö och därefter flyttade vi till en liten studentlägenhet i samma stad och nu bor vi i en studentlägenhet i Sthlm. Det har blivit lite flyttar.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?

Stormkök, fiskespö och Ipad fylld med massa bra serier och filmer. Ipaden är nog det enda av de tre jag skulle kunna hantera.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?

Morgon. Somnar helst vid 21 om jag får bestämma.

38. Senaste filmen du såg på bio?

Hunger Games när jag var höggravid. Jag saknar bio.

39. Har du blivit sydd någon gång?

Ja flera gånger. Jag är så hardcore.

40. Har du någon gång badat naken utomhus?

Nej jag tror inte det. Är alldeles för pryd och frusen av mig för att nåt sånt skulle kunna hända.

41. Vad åt du till frukost?

Supersmoothie med yoghurt, blåbär, banan och hallon.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?

Gick på gymnasiet, hade lite tonårsångest, hängde mest med Elin hela tiden och drömde om att bli advokat eller författare.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?

Nej, har inte ens körkort.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?

Usch vad sorgligt men jag kommer inte på nåt här. Är för trött för att minnas nåt eller så var det ett tag sen…Ledsen 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?

Vid mitt nattduksbord. Hej strålning!

46. Vad var det sista du åt?

Ovannämnda smoothie.

47. Vem är världens vackraste kvinna?

Jag tycker Natalie Portman är väldigt vacker och sen är min mamma väldigt tjusig också. 

48. Är du blyg?

Ibland.

49. Vilken var den sista konserten du var på?

Dropkick Murphys för lite mer än ett år sen. Jag var gravid, hade bjudit M och var livrädd över att volymen var för hög för bebisen och gick med en stor jacka över magen.

50. Vad heter du i andra namn?

Linnea Jennifer.

51. Har du varit med om en bilolycka?

Njae, min mamma körde på ett rådjur en gång när jag var liten och vi klarade oss utan en skråma. Dock klarade sig inte det lilla rådjuret…

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?

Ja.

53. Vilken är den roligaste träningsformen?

Jag gillar att springa. Vi har världens bästa träningsspår här i skogen bakom huset och jag älskar att bara dundra på en massa musik och känna mig som Clarice Sterling i början av När Lammen tystnar när jag springer där. Älskar egentligen alla träningsformer där man tränar själv, gruppträning är helvetet på jorden.

54. Har du några husdjur?

Nej tyvärr. Vill ha katter men det får vänta tills vi flyttar in i vår sekelskiftesvilla på landet.

55. Vill du gifta dig?

Åh ja!

56. Var växte dina föräldrar upp?

Småland. Bästa landskapet ever.

57. Har du någon gång ringt polisen?

Ja, har anmält en stulen plånbok som inte var stulen sen. Hade glömt den på en buss i fyllan och fick sen tillbaka den med allting i den.

58. Har du svenskt ursprung?

Jupp, lite trist.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn?

Becca, Bosco, Bovallius, Bezo för att nämna några. Becca är dock vanligast.

60. Vilka är dina största svagheter?

Att jag skjuter upp saker och ting, att jag är feg, att jag ältar och oroar mig. De är nog de största skulle jag tro.

Japp, det här var ju ett kul litet tidsfördriv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar