fredag 16 november 2012

Idag…

 
…hittade jag den här listan hos fina Linnea.
Är jag: Lite trött efter småjobbig natt och storhandling på förmiddagen, men också pepp för att nu är det helg!

Längtar jag efter:  Att lägga mig i sängen med rena fina lakan, pussa lite på min sambo och lite på Vilgot också. Jag längtar också alltid efter min familj och mina kompisar som bor på annat håll. Tycker alla kan flytta hit upp till Stockholm, vore ju ultimat!
Är jag glad för:  Att Vilgot typ kryper! Vi måste barnsäkra lägenheten i helgen för nu går det undan!
Äter jag helst:  Indisk mat. Eftersom alla bra indiska ställen ligger på Söder och vi inte orkar ta oss dit ska jag försöka mig på nåt indiskt här hemma ikväll. Men Shanti, jag älskar dig ändå mest av allt.
Är jag ledsen för:  Inget speciellt faktiskt, det har varit en fin dag. Inget att vara ledsen över med andra ord.
Ser jag fram emot: Ska kanske klippa mig imorgon om jag får tag på nån drop in- tid nånstans. Sjukt impulsivt nu alltså. Sen är det barnkalas på söndag och sen ser jag jättemycket fram emot första advent då min fina vän Karin från Smauland kommer upp!
Läser jag:   Lite bloggar, har även fått en bunt nya böcker av min sambo i “nuärdetetthalvårsenduföddemittbarn”-present. Så det är bara att sätta igång och läsa, tror jag börjar med den här.

Oroar jag mig för:  Att det blir en jobbig natt. Håller tummarna.
Lyssnar jag helst på: Vad som helst som inte är en barnvisa eller Babblarna-låten. Jag och Vilgot har lyssnat lite på Lana del Rey idag, jag försöker göra honom till en hipster, han kräktes lite på golvet och började gråta. Ingen succé med andra ord.
Har jag:  Storhandlat, ätit dumplings, bytt blöjor, pussat på min bebis, sovit, gått långpromenad, skypat.
Är jag klädd i: Svart sammetsklänning (känner mig som Brenda i Beverly Hills) och strumpbyxor. Håret i en stor oreda i nacken, fylld med tovor och ofrivilliga dreads. Väldigt hot mama idag med andra ord.
Det var dagens lista det!













1 kommentar:

  1. haha, "han kräktes lite på golvet och började gråta".. tack för länkningen!

    SvaraRadera