måndag 5 november 2012

bokutmaningen:oktober.

Japp, hur gick det då egentligen med det här som jag skrev så optimistiskt om? Nja, det gick väl sådär om jag ska vara ärlig. Under oktober månad har jag läst en bok, Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran men inte så mycket mer. Men den boken var iofs väldigt bra så det gör inte så himla mycket. Jo, jag läste även tre kapitel på pdf av uppföljaren till fifty shades of grey. Kan vara nåt av det lökigaste, sämsta och tristaste jag läst.

Men Caitlin Morans bok då.En riktigt bra och rolig bok om feminism, karriär, moderskap och mycket mycket mer. Älskade den. Den var rätt lätt att komma igenom också, jag har märkt att skönlitterära verk går helt enkelt inte ner. Det tar för mycket energi att leva sig in i karaktärernas värld och om man bara sovit tre timmar på ett dygn funkar inte hjärnan helt enkelt. Det suger ju lite. Jag älskar ju böcker och att läsa och att bara försvinna in i en bok. Men jag antar att jag får pausa lite tills Vilgots sovrutiner blir lite mer stabila.

November månad, DÅ blir det en bok till i alla fall kanske. Vi håller tummarna tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar