tisdag 27 november 2012

do you believe in time travel?

Jag har två filmtips till er som båda handlar om tidsresor, ja den ena gör absolut det och den andra kanske är lite svävande nu när jag tänker efter..
Looper
Den här filmen var faktiskt helt okej, mycket bättre än vad jag trodde den skulle vara. Den handlar om ett dystopiskt framtidssamhälle där kriminella ligor mha av tidsresor skickar tillbaka människor de vill ha livet av bakåt i tiden så att så kallade loopers kan avrätta dem på ett ödsligt fält ute i ingenstans. Joseph Gordon Levitt (älska) spelar en looper som ska avrätta en snubbe och då inser han att det är han själv i framtiden! Okej, det här låter totalt flummigt och jag kan inte förklara det bättre men den är väldigt sevärd för när Emily Blunt (älska ännu mer) kommer in i filmen ungefär halvvägs tar filmen en ny vändning och det är då den blir riktigt underhållande. Kolla!


Sound of my voice
Den här filmen är väldigt olik från Looper. Ingen action, utan en lågmäld intensiv film om ett gift par som ska infiltrera en sekt för att göra en dokumentärfilm. Sektledaren, Maggie, påstår sig vara från framtiden och det är en väldigt intressant och obehaglig  film som handlar om manipulation och övertygelse. Jag tyckte om den jättemycket och kan inte sluta tänka på den och huvudrollsinnehavaren, Brit Marling (som även skrivit filmen) är helt magisk och det känns som att hon kommer bli nåt riktigt stort. Kolla kolla!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipsen! Dem vill jag se! :) Alltid kul med filmtips! Jag har inte hört talas om någon av dem! Kanske kan få till en filmkväll redan i kväll om lillen vill sova och Richard kommer hem i hyfsad tid! :) För nu är jag sugen på att se Looper! :D

    SvaraRadera