tisdag 5 juni 2012

Skrikfest och amningsmaraton.

Här hemma är det livat värre om eftermiddagarna och kvällarna. Vilgot vill helst äta hela tiden och då menar jag verkligen konstant. Här snackar vi inte var tredje fjärde timme utan äta en halvtimme, sova fem tio minuter och sen äta äta äta. Det finns inte riktigt tid för nåt annat just nu. För att jag ska få nån paus över huvud taget har vi köpt en pump så att Marcus kan ta nåt matningspass också. Dock kommer inga mängder mjölk ut så vi får se hur det går med den...
Jag hoppas bara att matrutinerna rättar till sig lite, orkar inte med att amma varje vaken stund hur mysigt det än må vara..ni med småttingar, var det också konstant matande första tiden?

2 kommentarer:

  1. Miranda ammade också precis hela tiden de första veckorna. Hon tog dessutom vare sig napp eller flaska. Jag pumpade ut mycket i början och tyckte det gick mycket lättare och snabbare att göra det för hand när tekniken väl satt.

    Går han upp i vikt som han ska?

    SvaraRadera
  2. Japp, han går upp som han ska. Jag trodde dock han hade gått upp mer eftersom han äter konstant..
    nej jag ska ge pumpningen en chans nu så får vi se hur det går!

    SvaraRadera