tisdag 29 maj 2012

Att ta det lugnt.

Nåt av det svåraste jag fått lära mig de här två veckorna som mamma är att ta det lugnt. De första dagarna efter förlossningen kände jag mig riktigt pigg och kände mig lite kaxig för så jäkla jobbigt var det ju inte. Jag hade en mycket bra graviditet och förlossningen var mycket bättre än jag trodde den skulle vara men jag var ju fortfarande nyförlöst med hormoner lite all over the place och rätt öm i kroppen.
Så när vi väl är hemma går vi ut på långpromenader, storhandlar och storstädar. Jag skypar med min familj som tycker jag ser otroligt pigg ut och så känner jag ju mig också! Jag känner mig precis som vanligt, om inte ännu käckare.
Sen kommer den berömda baby bluesen efter några dagar och i kombination med sömnlöshet och en bebis som bara ville amma hela tiden var det bara att stanna upp. Dock skulle det tyvärr krävas ett besök till akuten för min del också (inget allvarligt) för att jag skulle förstå att nu ska jag banne mig ta det lugnt och bara tänka på Vilgot och att jag själv mår bra. Jag behöver inte storbaka eller göra fina vimplar till honom just nu. Det gör inget om det är dammråttor lite varstans och jag inte har borstat håret på några dagar. Det har ju bara gått två veckor! Så nu är det maratonamning och försöka klämma in sömn lite här och där som gäller. Så får vi se om man kanske hinner med en dusch eller en maskin tvätt idag...


 Och en grej till, följ mig här ni som använder Bloglovin! Följ min blogg med Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar