måndag 27 augusti 2012

Mot kallare tider.



Något av det svåraste när det kommer till att klä lillen är att veta hur varmt/kallt han ska vara klädd. Det är också den största (och enda tack gode gud) konflikten mellan mig och min sambo. Jag klär han för varmt, min sambo för kallt.
Så nu när det snart kommer bli kallare är jag helt lost. Vi har en fodrad åkpåse men den är ju hur varm som helst, den kan han ju inte ha förrän det blir vinter. Så det blir nog nån vindtät fleeceoverall som han får ha nu i höst och sen kan han ha den +åkpåse i vinter.
Nån annan som har några tankar, hur gör ni?

Här är i alla fall några fina overaller som finns ute nu:
En grön från Lindex som tyvärr verkar vara slut i lager.




En cerise från Åhlens .



Och de här två superfina (men också dyra) från Polarn och Pyret. Den röda är så himla fin!

1 kommentar:

  1. Vi kommer köpa en vindfleeceoverall från Polarn och pyret + deras skaloverall till Miranda. De har fått väldigt bra i alla tester. Kommer dock köpa begagnat eftersom de är så fasligt dyra. Mest kommer vi använda vindfleeceoverallen + åkpåse i vagnen men eftersom Miranda är en vagnvägrare måste vi ju även ha varmare overall (skaloverallen) om vi skall bära runt på henne.

    SvaraRadera